Джерело для розвитку

Сенг Лі, засновник інвестиційної платформи Return on Change, на зустрічі в Креативному просторі «Часопис» розповів про особливості залучення американських інвестицій. Пропонуємо Вашій увазі найцікавіші цитати спікера.

 

 

 

Грошові умови

Теоретично в США є багато потенційних інвесторів, і здається, що заручитися їхньою підтримкою не так складно. Проте за статистикою лише 1 компанія з 40, які спілкуються з бізнес-ангелами, і одна компанія з 400, що контактують з венчурними фондами, отримують інвестиції. А 98% запропонованих бізнес-планів відкидаються інвесторами.

Щоб спростити для стартаперів процес пошуку інвесторів, існують спеціальні онлайн-платформи, наприклад, Angel List та Return on Change. Якщо перша – це скоріше соціальна мережа для стартапів, то друга проводить реальні транзакції, співпрацює з інвесторами напряму. Клієнти таких платформ це, з одного боку, інвестори, керівники фондів, бізнес-ангели, фінансові радники. З іншого боку - стартапи, приватні компанії, фонди, які залучають капітал, компанії, які займаються нерухомістю.

У таких платформ зазвичай є певні умови співпраці. Скажімо, для залучення капіталу через сайт Return on Change потрібні:

- Бізнес-план. Його важливо мати, хоча випадки, коли  інвестор приймав рішення лише на основі бізнес-плану, навряд чи трапляються.

- Фінансова модель, тобто прогноз ваших доходів і того, як ви будете витрачати гроші.

- Ключовий документ, який розповідає про те, чим ви будете займатися. Власне, це те, що кожен стар тапер повинен знати напам'ять.

- Підтвердження форми власності. Для того, щоб залучити гроші американських інвесторів, ви повинні бути офіційно зареєстрованою фірмою. Навіть якщо у вас вже є компанія в Україні, вам потрібно буде організувати компанію в США, яка буде володіти усією інтелектуальною власністю.

 

Психологія інвесторів

Існують певні моменти, які ви повинні враховувати при спілкуванні з інвесторами. Ви маєте добре знати свою індустрію і конкурентів. Ви не можете сказати, що у вас немає конкурентів, тому що, швидше за все, вони у вас є. Вам потрібно чітко розуміти, для чого вам потрібні гроші, і вміти донести цю інформацію до інвестора: скільки, для чого, і до якого рівня ви плануєте розвиватися.

Дуже важливо розуміти розмір вашого ринку. Є два поняття: бізнес для задоволення і великий бізнес. У першому випадку у вас є маленький ринок, бізнес приносить задоволення і гроші вам, а інвестор, як правило, нічого не заробляє. У великому бізнесі ви можете некомфортно себе почуват протягом певного часу. Але зрештою заробляють гроші усі.

Також в залученні грошей важливим фактором є психологічний момент, який не можна пояснити раціонально. Це те, що людина відчуває: чи їй комфортно з вами, чи ні. Якщо їй з вами неприємно спілкуватися, то сподіватися, що інвестор вкладатиме у вашу компанію, марно.

Ось ще декілька речей, які ви маєте знати на момент зустрічі з потенційним інвестором:

- Наскільки ви розбираєтесь в тому бізнесі, що розпочинаєте. Якщо ви інженер і вирішили зайнятися, наприклад, продажем одягу, то це може бути незрозуміло для інвестора.

- Можливість виходу. Коли, скільки і як заробить інвестор.

- Як ви будете працювати з вашим ринком. Треба чітко розуміти, як ви займете свою нішу і отримаєте своїх клієнтів, і як ви плануєте розвиватися далі.

- Чи зможе ваш стартап стати глобальним. Чи є у нього потенціал, щоб захопити ринки багатьох країн.

Коментарі