Тримати фокус

Рік, який нещодавно розпочався, – ідеальний час для того, щоб переоцінити старі процеси і реалізувати нові ідеї. Еntrepreneur.com пропонує чотири основні цілі, на яких варто сфокусуватись власникам малого бізнесу у 2015-му.

 

 

 

Перша з них – піклуватись про своїх працівників. Як стверджують численні дослідження, вмотивованість персоналу позитивно впливає не тільки на атмосферу в колективі, але й на фінансові результати бізнесу. Якщо вашим співробітникам дуже подобається приходити на роботу, вони будуть більш продуктивно працювати – і «заражати» цим настроєм інших.

Спитайте своїх підлеглих, де вони бачать себе через кілька років і зробіть принаймні щось, що у ваших силах, аби допомогти їм досягти мети. Можливо, варто змінити назви певних посад або перерозподілити завдання по певним проектам. Або запланувати більше тімбілдінгових подій. Якщо у вашій компанії є працюючі батьки, має сенс розглянути питання про гнучкий робочий графік.

Також можна подбати про здоров‘я підлеглих, скажімо, придбавши для них абонементи у спортзал. У компанії Palo Alto Software керівництво не тільки сплачує за членство людей у спортклубі, але й дає бонуси тим, хто регулярно займається спортом. Адже це в інтересах бізнесу – щоб працівники були тренованими, здоровими та щасливими.

Друга мета – частіше говорити зі своїми клієнтами. Потреби й бажання споживачів змінюються з часом. Тому навіть якщо зараз попит на ваш продукт чи послугу великий, не варто спочивати на лаврах. Цього року намагайтесь отримати глибше розуміння бажань клієнтів – чи то завдяки індивідуальним розмовам, чи то через фокус-групи та дослідження. Спробуйте сформулювати – якими можуть бути потреби споживачів у майбутньому.

Після цього критично подивіться на свій продукт. Можливо, вже зараз варто зробити кілька невеликих змін, щоб випередити появу нових вимог у клієнтів. Або почати тестування нового продукту, не обмежуючись тими, що вже існують. Або – запропонувати клієнтам знижку, щоб стимулювати їх спробувати щось нове з вашого асортименту.

Не треба робити різких рухів, які можуть перевести ваш бізнес на зовсім іншу колію. Продовжуйте фокусуватись на своїй основній пропозиції цінності, яка забезпечує прибуток вашому бізнесу.

 

 

 
Цього року намагайтесь отримати глибше розуміння бажань клієнтів – чи то завдяки індивідуальним розмовам, чи то через фокус-групи та дослідження

 

 

Натомість подумайте – як максимально залучати своїх співробітників до взаємодії з клієнтами. Скажімо, у Palo Alto Software управлінська команда та відділ маркетингу періодично відповідають на дзвінки та електронні повідомлення споживачів. Так вони можуть з перших рук дізнатись про усі проблеми, а також зрозуміти – які переваги та недоліки клієнти бачать у продуктах компанії.

Третьою метою на поточний рік варто зробити постійне оцінювання рівня стресу. У власника бізнесу мозок працює навіть тоді, коли він знаходиться за межами офісу. З часом це може призвести до виснаження – і в результаті ви перестанете отримувати задоволення від роботи. В ідеалі варто виділяти кілька годин щодня, аби відпочити та очистити свій розум від справ. Тоді замість вигорання ви почнете  вирішувати найскладніші проблеми під час ранкової пробіжки.

І, нарешті, четверта важлива мета, на якій варто сфокусуватись у цьому році, - це правильне фінансове планування. Звісно, кожен бізнес планує свою діяльність – складає бюджет, прогнозує прибутки, визначає фінансові цілі… Однак цього буває недостатньо. Набагато ефективніше – відповісти на питання, де ви бачите свій бізнес через шість місяців, один рік і три роки, і встановити фінансові орієнтири на цьому шляху.

Після цього необхідно почати постійно відслідковувати свій прогрес. Щоденний моніторинг ключових показників ефективності допоможе вам зрозуміти, чи у правильному напрямку ви рухаєтесь. І якщо щось піде не так – ви зможете дуже швидко це помітити та внести зміни.

 

За матеріалами 4 Goals Every Small-Business Owner Should Set in 2015

Коментарі