Легкість як мета бізнесу

На Школі стратегічного архітектора у kmbs В‘ячеслав Клімов, співзасновник «Нової пошти», розповів про трансформацію головної ідеї компанії та свою філософію бізнесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Трансформація

З моменту старту в нас трансформувалася сама стрижнева ідея. Якщо 2001-го питання стояло – створити й запропонувати ринку сервіс експрес-доставки, то тепер ця ідея втілюється в одному слові – «легкість».

Ми дійшли думки, що найкращою експрес-доставкою є така, яку ніхто не помічає. Адже у підсумку клієнтам потрібна не доставка… Наприклад, дівчина купує чоботи. Для неї головне – це саме купівля, вона не хоче думати ні про що інше. Проте цей процес перетворюється на квест. Їй пропонують три компанії, які можуть доставити товар, і потрібно якусь вибирати. Потім розпочинаються комунікації. А якщо з чоботами у дорозі щось трапилось? Що з тим робити? Але ж все, чого хоче людина – це купити чоботи! Зайшла на сайт - купила - оплатила. Через хвилину дзвінок. Веселий кур’єр, що посміхається, вручає коробку з чоботами та зникає. Вона не запам’ятала кур’єра – запам’ятала лише, як легко купила чоботи. Ось що таке експрес-доставка в моєму розумінні.

 

 

 
Найкращою експрес-доставкою є така, яку ніхто не помічає

 

 

Розвиток

Ми хочемо забезпечити легкість не лише для споживачів, але й для бізнесу. Фактично ми своїми продуктами створюємо інфраструктуру для розвитку бізнесу. Наприклад, компанія продає сир в інтернеті і має багато замовлень по Україні. Чи можете доставити сир покупцям? Вакуумної упаковки немає. Ось і запит на перевезення певного обсягу товару в автомобілях з холодильним обладнанням. І хоча поки що ми не перевозимо продукти харчування, але розуміємо, як розвивається логістика у світі (раз на тиждень люди отримують продукти із супермаркетів), і виникає думка - чому б це не запустити у нас? Або створити нішеві продукти, скажімо, суперекспрес, коли доставка здійснюється протягом чотирьох годин. Привабливість логістики - в її багатогранності: можна постійно нарощувати нові продукти.

 

Також Вам можуть бути цікаві такі матеріали:

Стратегічний парадокс

«Вершки» для першопрохідців

Бізнес без кордонів

 

Нашою місією є вирішення проблем клієнтів – будь-яких, пов’язаних з переміщенням. В ідеалі це буде переміщення інформації, товарів, фінансів.

Ми обслуговуємо ринки В2В, В2С, С2С. Ринок відправки між фізичними особами – це мегаринок. Зараз через наші рекламні кампанії, присутність на телебаченні ми фактично перезапускаємо цю культуру.

Якось я прочитав, що влада зараз переміщується до дизайнерів. І ми це відчуваємо. Тому майбутнє «Нової пошти» – це інжиніринг сервісів, продуктів, рішень.

 

Сервіс

Для нас основні чинники успіху – це сервіс та якість. Варто зазначити, що неякісної експрес-доставки не буває – може бути або доставка, або її відсутність. З кожним роком клієнт стає всі більш примхливим та вимогливим.

 

 

 
Нашою місією є вирішення проблем клієнтів – будь-яких, пов’язаних з переміщенням

 

 

Сьогодні неправильно порівнювати себе з прямими конкурентами. Бо клієнти користуються найрізноманітнішими сервісами. Наприклад, ви повинні порівнювати ваш мобільний додаток не з аналогічною програмою вашого прямого конкурента, а, скажімо, з пропозиціями таких гравців, як Amazon чи Zappos. На мою думку, за сервіс та якість клієнти платитимуть стільки, скільки ви їм скажете.

Нашою ідеологією є постійне вивчення клієнта та його потреб. Необов’язково вибудовувати департамент стратегічного планування. Замість цього можна мати якісний маркетинг, який вивчатиме ринок та відчуватиме потреби клієнтів.

 

Зваженість

Завжди може виникнути спокуса розширити діапазон своєї діяльності, наприклад, створити свій склад або щось ще. Тому завжди ставте собі запитання: у чому ваш основний бізнес? У нашому випадку – це гнучкість та сервіс, тоді до чого тут склади? Є дуже просте правило: якщо в тебе щось добре виходить, продовжуй цим займатись, розвивайся.

Потреб у клієнтів –- неймовірна кількість, але варто бути дуже уважним, щоб не «клюнути» на те, що ти не зможеш зробити. Думаючи, як розвиватись, слід бути дуже обережним. Якщо потрібно, треба вилити на себе відро холодної води, щоб зупинитись та зважити, чи потягнеш. Адже можна «лопнути» – у сфері менеджменту, ризиків чи якійсь іншій.

 

 

 
За сервіс та якість клієнти платитимуть стільки, скільки ви їм скажете

 

 

Відкриття нових напрямків – це завжди неймовірний виклик для менеджменту. Навіть коли здається, що все зрозуміло, - проблеми розпочинаються наступного ж дня. Отже, потрібно усвідомлювати, що є високі ризики, які далеко не завжди очевидні.

 

Нестабільність як норма

Критично важливою сьогодні є здатність швидко реагувати на ринкові зміни. Забудьте про стабільність – її ніколи більше не буде. Ніколи не буде постійних клієнтів. Клієнти змінюють свої бізнес-моделі, товари, якими торгують чи які виробляють. Тепер нестабільність – це реальність та система.

Якщо ж говорити про порядок, то він зараз є хаотичним, багатовекторним. Тобто потрібно орієнтувати свій маркетинг та інші структури на максимально швидку реакцію на зовнішнє середовище.

Коментарі