Лихоманка повідомлень

Тенденції, зароджуючись десь у світі, згодом починають мігрувати до інших країн. Саме тому варто відслідковувати появу нових трендів не лише у своєму регіоні, але й у віддалених частинах планети. Однією з таких тенденцій «іноземного походження» є розвиток додатків для надсилання повідомлень. Цей тренд зараз надзвичайно актуальний – і створює безліч можливостей для компаній.

 

 

 

Різноманітні додатки-месенджери набувають все більшої популярності у світі. Кількість активних користувачів месенджеру Facebook склала 900 млн. на місяць (дані за квітень 2016 року), WeChat – 700 млн. (у квітні 2016-го), WhatsApp – 1 млрд. (у лютому 2016-го).

Цей тренд має азійське коріння. Для великої кількості споживачів у Азії комунікація через смартфон стала можливістю суттєво розширити власні горизонти. Тому місцеві компанії підхопили цю тенденцію і «роздмухали» її до вражаючих масштабів. І створили мобільні додатки на будь-який випадок життя. Втім, месенджери залишаються найпопулярнішими з них.

Китайський додаток для спілкування WeChat був піонером у цій сфері. Згодом він почав розширяти спектр можливостей для користувачів: у липні 2014-го з‘явилась опція замовлення таксі прямо з програми, у грудні того ж року WeChat почав співпрацю з сервісом замовлення їжі FoodPanda. Після цього люди у Гонконгу, Таїланді, Сінгапурі, Малайзії, на Тайвані та в Індії могли підшукувати ресторани та замовляти їжу з додатку.

 

 

 
Спитайте себе – як цільова аудиторія може виграти від вашої присутності у різноманітних месенджерах?

 

 

Згодом цей тренд перемістився до США та інших країн світу. Статистика свідчить, що американські користувачі половину усього часу користування мобільними додатками витрачають на один з них. І, як правило, цей додаток – месенджер. У середньому користувачі відкривають такі додатки дев‘ять разів на день (для порівняння – для інших додатків цей показник дорівнює 2).

Мільйони користувачів «живуть» у мобільних додатках. Тому по всьому світі стали з‘являтись різноманітні пропозиції для таких людей. Наприклад, у 2015 році бренд Burberry став партнером мобільного додатка LINE, щоб надати усім бажаючим можливість віртуально відвідати покази на Лондонському тижні моди. LINE має функцію онлайн-трансляції, тому користувачі цього додатка у Японії могли дивитись шоу, організоване Burberry. Також було спеціально створено лінійку «смайлів», одягнутих у традиційні плащі та шарфи цього бренду.

 

Також Вам можуть бути цікаві такі матеріали:

Тренди-2016: зміна сприйняття

Тренди-2016: новий погляд на статус

Тренди-2016: канали і контекст

 

Використовувати Viber, WhatsApp та інші подібні додатки може практично кожен бізнес. А можна навіть будувати на цьому продукти. Скажімо, в Україні у липні 2015 року було запущено Pockettour – першу у світі Viber-агенцію подорожей. Увесь процес – пошук варіантів відпочинку, замовлення та оплата – проводиться через додаток. Клієнти можуть підбирати менеджера, з яким хочуть контактувати, а також мають можливість запрошувати друзів у чат, щоб обговорити спільну подорож.

У Нігерії у грудні 2015 року з’явився сервіс ChatClass, який дозволяє учням старших класів відвідувати уроки за допомогою WhatsApp. Компанія пропонує навчання з шести предметів, у тому числі фізики, математики та економіки. Вчителі використовують текстові та голосові повідомлення,картинки та відео протягом 60-хвилинних лекцій. Студенти самі можуть обирати, які заняття вони хочуть відвідувати, - індивідуальні чи групові. Ціни починаються з $2,5 за урок. Попит на послуги компанії зростає – особливо після випадку викрадення дітей репетитором. ChatClass позиціонує себе як безпечнішу альтернативу тому, щоб впускати у свій дім незнайомих людей.

 

 

 
Соціальні мобільні додатки можуть наблизити вас до клієнтів – існуючих та потенційних

 

 

Компанії, які створюють середовище для спілкування людей, роблять цю тенденцію все більш глобальною. Наступним кроком, імовірно, буде розвиток чатботів, які можна буде використовувати брендам для комунікації зі споживачами.

Скажімо, у квітні 2016 року Facebook анонсував появу Messenger Platform – платформу, яка дозволятиме будь-кому створювати власних чатботів. Бренди зможуть використовувати це, щоб спілкуватись з 900 мільйонами користувачів месенджера Facebook. Першими бажаючими створити свого бота стали Bank of America, StubHub, CNN, Burger King.

Користувачі по всьому світі витрачають все більше часу на мобільні додатки, проте їхній фокус постійно звужується – у ньому залишаються переважно додатки для спілкування. Це означає, що бізнесу потрібно також фокусувати свої зусилля на тому, щоб комунікувати з клієнтами зручним для них шляхом.

Спитайте себе – як ваша цільова аудиторія може виграти від вашої присутності у різноманітних месенджерах? І як саме ви можете бути там представлені: за допомогою бота, реального працівника, сервісу чи набору симпатичних піктограм?

При цьому важливо пам‘ятати: ваша мета – не збільшити обсяг спаму, який щодня отримують користувачі, не знайти нові канали для того, щоб бомбардувати їх зайвою інформацією. Соціальні мобільні додатки можуть наблизити вас до клієнтів – існуючих та потенційних – та допомогти бути у правильному місці у правильний час.

 

За матеріалами Trendwatching.com

Коментарі