Андрій Садовий: «На продаж бізнесу я не піду»

Нещодавно відбулась зустріч могилянської спільноти з Андрієм Садовим - мером міста Львів, головою політичної партії «Об’єднання Самопоміч». Пропонуємо вашій увазі цікаві цитати спікера.

 

Скільки часу потрібно Києву, щоб вийти на рівень Відня, Берліна, Праги? Я вважаю – щонайменш вісім років. Але це при умові, що при владі в Києві будуть успішні люди, і вони будуть дуже важко працювати.

Якщо в містах є реальне повноцінне місцеве самоврядування, тоді країна є безпечною. Це та формула успіху, що може кардинально змінити ситуацію. Наприклад, коли взимку ми організували патрулювання міста силами муніципальної дружини, рівень злочинності за два тижні знизився в два-три рази.

Найкраща похвала для мене у Львові - це коли львів’яни говорять: «Ну, щось роблять. Щось так, щось не так, але щось там десь роблять». Я б хотів, щоб Київ також мав динаміку. Хоча б тому, що не може бути успішною країна, якщо в неї неуспішна столиця.

Коли мені говорять, що до тієї чи іншої людини є певні запитання, я згадую один мудрий вислів: «Кожен святий має своє минуле, а кожен грішник має своє майбутнє». Я завжди послуговуюся в житті цим принципом. Час все розставить по своїх місцях.

Двадцять років назад я долучився до створення однієї з перших в Україні радіостанцій, сьогодні це є вже достатньо великий медіа-холдинг: радіо «ЛЮКС», «Радіо 24», телеканал «24», багато сайтів. Це достатньо великий і успішний бізнес. Перед тим, як обиратися на посаду міського голови, я передав контрольний пакет акцій своїй дружині, яка зараз працює в наглядовій раді. Мені пропонували дуже великі гроші, щоб я продав цей бізнес, але я на це не пішов і не піду.

Медіа має велику силу, але проблема в тому, що українці, в більшості, не є власниками медіа. І поки український бізнес це не зрозуміє, ми не зможемо вигравати інформаційні війни. Медіа - це інтелект.

Не можна здивувати людей, які бачили світ, новою дорогою, чи новою транспортною розв’язкою, але ти можеш здивувати їх гостинністю, відкритістю і повагою. Власне, в це ми вкладаємо найбільші кошти.

Якщо двадцять років назад світ для себе відкрив Прагу, років п’ятнадцять - Краків, то зараз на черзі стоїть Львів, тому що це місто унікальне. Але нам ще треба дуже багато працювати для цього. В минулому році Львів відвідало один мільйон сімсот тисяч туристів. А наша планка - вісім мільйонів.

Барселона, наприклад, щороку витрачає на свою промоцію біля 40 млн євро. З них приблизно 38,5 млн - це кошти бізнесу. У нас же поки що важко переконати бізнес вкладати гроші в промоцію міста.

Щоб місто було чисте, його треба банально прибирати і мити кожного дня. Деколи й два рази в день. І дуже важливо, щоб люди розуміли, що чисто там, де не смітять. Тому має бути достатня кількість смітників і велика промоція чистоти. Ми у Львові регулярно організовуємо великі толоки, до яких залучаємо і школярів, і студентів. Якщо людина дві-три години поприбирає сміття, то навряд чи вона потім буде розкидати сміття.

В Україні здебільшого відносяться до велосипеда, як до забави. Та й державні будівельні норми унеможливлюють будівництво вело доріжок - це визнана проблема. За українськими нормами велодоріжки мають знаходитися за п’ять метрів від магістральної дороги, що є нонсенсом, ніде такого в світі немає. Проте у Львові ми собі поставили амбітну ціль - до 2020 року збудувати 268 кілометрів окремих вело доріжок. У нас чітко розписано: де, по якій вулиці, яка доріжка має бути. Для мене велосипед - це транспорт, а орієнтир - це європейські столиці, такі, як Копенгаген, де приблизно 50% мешканців користуються велосипедами.

Громадськість потребує інформації. Тому, наприклад, у нас є таке правило: усі керівники, починаючи з начальника ЖЕКа, звітують перед своїми мешканцями. Спочатку це був шок: раніше начальника ЖЕКа треба було шукати, а тепер він йде по квартирах і запрошує на зустріч. Люди не вірили, думали, це якийсь розіграш. Але саме так поступово відновлюється довіра.

Життя - це біг на довгу дистанцію, і люди з кожним роком стають мудрішими. Можливо, через десять-п’ятнадцять років ми прийдемо до іншої якості людей і політикуму. Люди обирають собі подібних. Якщо ми хочемо змінити якість політики, треба займатися просвітництвом. Якщо це робити на рівні держави, ми будемо мати інший рівень розвитку міст та країни.

Корупція є у всіх країнах світу, її неможливо позбутися, але можна мінімізувати її рівень.

Держава має кримінальну міліцію, прокуратуру, СБУ та інші структури, що мають забезпечувати контроль за діяльністю влади. Але важливо, щоб цей контроль був і зі сторони громадськості та медіа. Держава - це не фірма, яку можна вибудувати і поїхати відпочивати, поки фірма працює. Влада чи місто - це справа, якою треба займатися кожного дня, у тому числі нам з вами.

Сегмент туризму цікавий тим, що дозволяє швидко залучити фінансові потоки і дати роботу великій кількості людей. Індустрія туризму тільки за останні роки створила для нас у Львові десять тисяч нових робочих місць.

Важливим напрямком для нас є розвиток ІТ. Ми маємо хорошу динаміку - 25% на рік. І скоро почнемо реалізацію проекту будівництва великого ІТ-парку, для якого у нас є виділена ділянка у п’ять гектарів землі. Ще один великий проект, який ми маємо намір реалізувати – це будівництво великого індустріального парку. Він займатиме площу у 25 га, і вже є компанії, які готові цю ділянку заповнити новими надсучасними виробництвами.

Коментарі