Як ефективно приймати рішення в команді?

Автор: Володимир Павелко, директор MBA-програм, викладач kmbs

У кожній компанії настає момент, коли у генерального директора вже не вистачає часу на одноосібне прийняття рішень у всіх важливих операційних питаннях. Спосіб дій, який привів бізнес до успіху вчора, сьогодні вже не тільки не допомагає, а й потрохи підштовхує організацію до стагнації. Це сигнал: генеральному директору необхідний новий підхід до управління, а саме перейти від підприємницького до професійного менеджменту.

Головне завдання керівника - не розв‘язувати усі поточні проблеми, а створювати команди професіоналів, які здатні самі розробляти рішення. Генеральний директор має лише затверджувати кінцевий варіант, а впровадженням рішення буде займатися знову-таки та ж команда. У цьому випадку можна сказати, що топ-менеджер управляє компанією, використовуючи синергетичний ефект її інтелектуального капіталу.

Хто повинен увійти в таку команду? Іцхак Адізес каже: «запрошуйте не того, хто хоче брати участь у вирішенні даної проблеми, а того, хто вам потрібен». Для вирішення кожної проблеми (або використання якоїсь нової можливості) необхідно формувати окрему команду менеджерів, чиї повноваження, влада і експертні знання в сукупності можуть забезпечити вироблення та реалізацію рішення.

Однак просто зібрати разом людей недостатньо - потрібно ще ними професійно управляти. У методології Адізеса це досягається за рахунок чіткого розподілу ролей членів групи, використання правил ведення дискусії і дотримання певного алгоритму вироблення рішення.

Коли команда приступає до розробки рішення, потрібно створити навчальне середовище, в якому кожен учасник розуміє послідовність дій і має можливість стати співавтором ідеї, висловити свої критичні зауваження. Час регламентовано: є фіксована кількість зустрічей, в результаті яких має бути підготовлено рішення.

Такий підхід можна назвати «демократура»: демократія при розробці рішення і диктатура - при його впровадженні. Останнє слово при формулюванні рішення залишається за «імплементором» - членом групи, який бере на себе відповідальність за його реалізацію. Тому хоча всі учасники можуть стати співавторами, але кінцеве рішення - чітко персоналізоване.

На етапі затвердження кожен член групи вкотре підтверджує свою готовність підтримувати впровадження рішення на своїй ділянці. І в результаті, повернувшись до поточних справ, всі учасники цієї команди цілеспрямовано працюють на досягнення єдиної мети.

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах