Влада над даними

Збирати статистику і управляти своїми даними – зовсім різні речі. У кожної компанії є безліч джерел різноманітної інформації: CRM-системи, дані про витрати та продаж, зовнішня аналітика тощо. У керівників, як правило, не вистачає часу на те, аби ознайомитись з усіма показниками, які мають значення для бізнесу. Томас Дейвенпорт, професор інформаційних технологій та менеджменту у Babson College, вважає, що для правильного управління даними потрібно знайти відповіді на п‘ять запитань.

Які дані нам потрібні?

За цим запитанням ховається інше: яка інформація може допомогти вам відрізнятись від конкурентів та розвивати бізнес? Щоб відповісти на нього, керівнику потрібно досконально розуміти, як пов‘язані стратегічні та операційні показники – і ефективність бізнесу.

Крім того, не варто намагатись звести кількість важливих показників до мінімуму – адже у цьому випадку управлінець може дивитись на правильні дані, але не бачити за ними повної картини.

 

Як можна отримати ці дані?

Для компанії важливі два типи інформації: внутрішня та зовнішня. Організації часто мають інформаційні системи, які дозволяють отримати доступ до даних з будь-якого підрозділу. Потрібно упевнитись, що до системи потрапляють усі відомості, які можуть бути вам потрібні. Скажімо, презентації, які проводять працівники, або документи, які вони заповнюють та зберігають на своїх комп‘ютерах.

Щодо зовнішньої інформації – її можна отримати різними шляхами: придбати у компаній, які збирають галузеві чи інші аналітичні дані, зібрати за допомогою новітнього обладнання чи технологій та ін. Проте це може коштувати чимало, тому потрібно пам‘ятати про те, яку саму інформацію ви шукаєте та навіщо.

 

 

 
Кількість даних без якості – це рецепт гарантованої невдачі

 

 

Скільки даних нам необхідно?

Щоб не лише розуміти, як йдуть справи у самого бізнесу, але й відслідковувати появу нових трендів на ринку, компанії може знадобитись чимало інформації. Але тут вона ризикує потрапити у пастку: збирати дані «про всяк випадок». А керівники, стикнувшись із великими обсягами нерелевантної інформації, можуть швидко втратити до неї інтерес.

Другий «підводний камінь» - це збирання даних, які легко дістати, але які необов‘язково є важливими. Оскільки така інформація доступна усім, у тому числі конкурентам, її цінність стрімко падає.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Чому зміни зазнають поразки?

Нарада з цінністю

Переламний момент для лідера

 

Як можна зробити дані більш цінними?

Кількість без якості – це рецепт гарантованої невдачі. Що ж таке якісні дані? На думку Дейверпорта, вони мають декілька характеристик. По-перше, вони коректні, їм можна довіряти. По-друге, вони повні (але що саме це значить для конкретної компанії, залежить від сфери бізнесу – для організацій, які продають сезонні квитки або цемент, повнота даних означатиме різний набір показників).

По-третє, дані мають бути актуальними (знову ж, період, протягом якого дані стають застарілими, визначає сам бізнес). По-четверте, вони відповідають певним стандартам, сформованим організацією – для того, щоб аналіз даних міг проводитись коректно.

 

 

 
Варто подумати: яка інформація може допомогти вам відрізнятись від конкурентів та розвивати бізнес?

 

 

По-п‘яте, дані мають бути у контексті, тобто включати в себе і метадані (дані, що пояснюють інші дані). Тільки у цьому випадку значення інформації та спосіб її використання буде повністю зрозумілим. І, по-шосте, дані мають бути контрольованими, тобто безпечними, легальними тощо.

 

Які правила та процеси потрібні для того, щоб управляти цими даними?

Керівнику потрібно спланувати кожний етап циклу управління даними. Зазвичай він виглядає таким чином: збір даних; очищення даних від некоректної, застарілої, неповної інформації; організація та збереження даних; підтримка даних. Для кожного з цих етапів потрібно продумати – які системи використовувати, за якими правилами вони будуть працювати, які люди будуть нести за це відповідальність. У цьому випадку компанія зможе отримувати справжню користь від тієї інформації, якою володіє.

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах