Фундамент бізнесу

Якщо розглядати організаційну структуру у вигляді піраміди, то на нижньому її рівні знаходяться ті, хто забезпечує щоденне безперебійне функціонування компанії. Експерт з маркетингу Сет Годін вважає: керівникам потрібно ставитись до цих людей, як до фундаменту свого бізнесу.

 

 

 

 

 

Більшість працівників насправді хоче виконувати роботу добре, прагне пишатися нею. З іншого боку, невелика зарплата і відсутність довіри з боку менеджменту зменшують мотивацію. Якщо у таких умовах керівник стає циніком і починає дивитись на рядовий персонал, як на гвинтики у механізмі – результатом стає висока плинність кадрів і посередність, яка панує у всьому.

Втім, є й альтернатива. На думку Сета Годіна, існує п‘ять кроків, які може зробити керівник, щоб змінити своє ставлення до людей з нижчого рівня корпоративної ієрархії.

 


1. Взяти на себе зобов‘язання зробити компанію іншою. Таке рішення має підтримуватись відповідною поведінкою керівника: він повинен виконувати свої обіцянки, відмовитись від цинічного погляду на підлеглих, почати дивитись на лідерство, як на можливість служити іншим.

Це займе чимало часу і буде не найдешевшим шляхом. Однак, як свідчить практика, у компаніях, де люди мають значення, цей підхід зрештою приносить чималу користь і прибуток.

 

2. Наймати не за навичками, а за ставленням. Людей можна навчити робити практично що завгодно, набагато складніше – розвинути прагнення піклуватись про інших. Коли ви наймаєте надійних людей, які готові довіряти вам, у вас є можливість створити в компанії атмосферу довіри. Вона сприяє якісній комунікації, а та, у свою чергу, робить можливим ефективне навчання. В результаті бізнес виходить на новий рівень.

 

 

 
Довіра сприяє якісній комунікації, а та, у свою чергу, робить можливим ефективне навчання

 

 

Якщо ж ви поспішаєте заповнити вакансії будь-якими людьми, які здатні «виконати роботу», то й отримаєте працівників, яким просто потрібна робота.

 

3. Чітко говорити про те, що є важливим, і підтверджувати це діями. Якщо ви наймаєте людей за ставленням, але при цьому винагороджуєте лише за короткострокові успіхи, не варто очікувати на позитивний результат. Якщо цинічний працівник отримує нагороду за те, що виконав якусь роботу, то ви даєте усім підлеглим зрозуміти: бути циніком у нашій компанії – нормально.

Люди постійно спостерігають за керівником. Вони можуть не завжди слухати ваші слова, але вони неодмінно звертають увагу на те, яка поведінка винагороджується. І діють відповідним чином, адже з досвіду знають – це спрацює.

Підказка від Сета Годіна: якщо ви говорите людям, що щось є важливим, але не в змозі надати їм інструменти, підтримку і навчання, які потрібні для виконання цього важливого, то, фактично, ви кажете їм, що це насправді неважливо.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Делегування: коли воно справді потрібно?

Командна гра

HR та стратегія

 

4. Послідовно і конкретно комунікувати нові правила. Зрештою, керівнику потрібно прагнути до того, щоб працівники ставились до компанії так, ніби володіють нею. Це можливо, якщо поводитись з людьми відповідним чином, але вимагатиме часу і наполегливості.

 

5. Пам‘ятати, що ваші проблеми – не їхні. Люди, які будують фундамент вашого бізнесу, мають багато речей, про які варто турбуватись. Ваші складнощі – не їхня справа.

Згодом можна очікувати, що робоче середовище зміниться, і люди почнуть мислити у більш широкому контексті. Але не треба очікувати цього занадто швидко і від кожного працівника.

Щодня реальне життя перевірятиме – чи серйозно ви ставитесь до цих п‘яти принципів. Виникатимуть конфлікти, плутанина, вам не вистачатиме часу. У ці момент варто згадувати перший принцип і ті зобов‘язання, які ви на себе взяли. А також результат, заради якого ви це зробили.

 

За матеріалами It's not the bottom, it's the foundation

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах