Слухання як ринковий інструмент

Як слухання допомагає компаніям завоювати сильну позицію на ринку? І яка небезпека виникає потім? Про це розмірковує відомий блогер та автор бізнес-бестселерів Сет Годін.

 

 

 

 

 

 

 

 

Письменниця і засновниця Acumen Fund Жаклін Новограц стверджує, що ринок може бути ефективним механізмом для слухання й отримання інформації від клієнтів. Якщо ви йдете до людини і пропонуєте їй свій продукт як подарунок – у цій ситуації вибору у неї небагато. Скоріше за все, вона його прийме та подякує вам. Але як тільки ви спробуєте продати той самий продукт комусь, то почуєте – і досить чітко - про його недоліки, про те, чого він справді вартий, про можливі способи покращити його.

Транзакція, чи принаймні спроба продажу, ініціює дискусію, у якій приймають участь дві сторони. І дуже часто ринок змушує виробника чи постачальника дослухатись до того, що кажуть клієнти. Адже у іншому випадку товар чи послугу просто ніхто не купуватиме. У той же час дискусія навколо продукту з часом перетворює проблеми на можливості.

На думку Сета Годіна, це найкраще пояснення, чому працюють ринки. Добровільна участь у дискусії та обмін ресурсами може вирішити багато проблем, особливо, якщо виробник уникатиме примусу, а просто прислухається до споживача. 

 

 

 
Ігнорування думки споживача може тривати довго, але воно ніколи не триває вічно

 

 

Втім, як тільки організація займає сильну позицію на ринку і отримує значну владу, виникає спокуса перестати слухати клієнтів. Що вони можуть знати? Адже якщо продукт компанії став надзвичайно успішним – значить, вона краще розуміє, чого хочуть споживачі? Організації починає здаватись, що змушувати клієнтів купувати те, що вона пропонує, - набагато ефективніше, аніж питати їхньої думки.

Сьогодні Apple вже перестав слухати своїх найбільших шанувальників і, замість цього, слідкує за ціною на свої акції. Компанії, які наближаються до статусу монополій (скажімо, Google чи Fedex), починають втрачати навички слухання, які були у них досить розвиненими. Видобувні організації зосереджуються на лобіюванні замість інновацій.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Мистецтво співробітництва

Пастка мовчання: як і що говорити про бізнес в епоху «післяправди»

Макс Бурцев: «Знайдіть кіногероя, що схожий на вашого споживача»

 

Таке навмисне чи ненавмисне ігнорування думки споживача може тривати довго, але воно ніколи не триває вічно. Зрештою, з‘являється хтось, хто слухає краще, - і змінює гру.

Якщо тримати біля свого вуха менший кінець мегафона, то він буде діяти як підсилювач, допомагаючи вам почути більше. Якщо ж ви хочете, щоб вас почули – ви можете пересунути мегафон до вуст і поділитись через нього своїми ідеями. Проте не варто тримати його там увесь час – адже тоді ви будете лише говорити, а не слухати.

 

За матеріалами A listening device

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах