Три маркетингові поради від Сета Годіна

Як донести свою ідею до масової аудиторії? Як переконати людину придбати товар чи послугу, що стосується майбутнього? Про це розмірковує у своєму блозі відомий експерт з маркетингу Сет Годін.

 

 

 

 

 

 

 

Продати майбутнє майже неможливо

Чому так складно переконати людину зробити інвестицію, придбати страховку чи іншу подібну послугу? Тому що люди мають дуже погані стосунки із майбутнім. Для нас найкраще – мати справу із «зараз». Тому коли ми купуємо щось, що знадобиться (або може знадобитись) нам потім, насправді ми платимо за те відчуття, яке виникає у нас сьогодні.

Неможливо відчути зараз те, що ми будемо відчувати у майбутньому. Саме тому так складно дотримуватись дієти – адже сьогодні ми відчуваємо смак селери, але не можемо достовірно відтворити як це буде – почуватись здоровим через 10 років. З тієї ж причини ми приймаємо не дуже розумні фінансові рішення - тому що ми хочемо повірити красивим історіям про те, що станеться завтра.  

Висновок для тих, хто продає продукти, що стосуються майбутнього: подумайте про те, що люди можуть відчути прямо зараз. І якось врахуйте це у своїх транзакціях.

 

Підняти ринок до свого рівня

Коли ви прагнете вийти на масовий ринок, то маєте два можливих шляхи. По-перше, ви можете максимально спростити своє повідомлення та знизити свої очікування – щоб аудиторія без проблем вас зрозуміла. Ви можете скорочувати свої тексти, пропонувати менш складні рішення, вимагати від клієнтів докладати менше зусиль та обіцяти кращі результати.

 

 

 
Коли ми купуємо щось, що знадобиться нам у майбутньому, насправді ми платимо за відчуття, яке виникає у нас зараз

 

 

Другий шлях – йти за своєю ідеєю, не спрощуючи її, а намагаючись підняти рівень аудиторії, змінити якісь звичні для неї речі на краще. Звичайно, при цьому ви зіштовхнетесь із «гравітаційною силою» опору. І єдиний спосіб подолати її – бути наполегливим.

 

Два словники для двох аудиторій

«Ранні послідовники» зазвичай хочуть отримати інший досвід, аніж масовий ринок. Вони хочуть щось свіже, захоплююче і цікаве. Масовий ринок, у свою чергу, хоче того, що працює.

Людина може бути «раннім послідовником» лише інколи, коли вона сама до цього прагне. Вона ж може діяти так, як масовий користувач, - знову-таки, за власним вибором. 

Компанії також можна розділити за цим принципом. Деякі з них є «ранніми послідовниками»: вони люблять  демонструвати публіці нові ідеї (це, нерідко, більш цікаво, аніж працювати над ідеями, які вже давно відомі). Тому при спілкуванні з аудиторією вони використовують відповідну лексику.  Наприклад, слова «інноваційний», «перший», «піонер», «прорив», «технологія», «сміливий», «зміна» тощо.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Слухання як ринковий інструмент

Драматургія нативної реклами

Ієрархія цінності продукту

 

Буває й так, що люди, відповідальні за виведення продукту на ринок, мають погляди «масового користувача». У цьому випадку вони «запаковують» повідомлення таким чином, щоб воно надавало клієнтам відчуття безпеки. І користуються для цього такими словами, як «перевірений», «доведений», «простий», «сертифікований», «поширений», «надійний», «ефективний», «акредитований» тощо.

Як видно, ці два набори слів дуже відрізняються. Тому компанії важливо розуміти, до якої аудиторії вона звертається, - щоб використати правильний «словник». І, у будь-якому випадку, усі ці слова мають бути правдивими і дійсно описувати ваш продукт.

 

За матеріалами блогу Сета Годіна

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах