Делегування: коли воно справді потрібно?

Лідери часто потрапляють у пастку «треба делегувати більше». Існує стереотип, що делегування – це завжди добре. Проте Маршалл Голдсміт, мислитель зі списку Thinkers50 та бізнес-консультант, упевнений, що це не так.

 

 

 

 

 

 

 

Якщо ви делегуєте людині, яка не готова виконувати це завдання або не хоче брати на себе відповідальність, то ризикуєте створити проблему. Як же навчитись делегувати саме там, де треба?

Перш за все, на думку Голдсміта, потрібно вирішити для себе, що означає делегувати ефективно. Це зовсім не те ж саме, що делегувати часто. Набагато важливіше – делегувати тій людині й у тій ситуації, яка дозволить досягти позитивного результату.

Якщо ви делегуєте певне завдання підлеглому, а йому не вистачає мотивації чи умінь, щоб виконати цю роботу, то програє як ця людина, так і компанія в цілому. Кидати виклик у вигляді делегованої задачі варто лише тому, хто може з цим викликом упоратись.

 

 

 
Потрібно не абстрактно «делегувати більше», а підлаштувати свою стратегію делегування під потреби команди

 

 

Щоб вибудувати правильну модель делегування, керівнику варто поговорити з кожним із своїх безпосередніх підлеглих сам на сам. Попросіть їх записати свої ключові сфери відповідальності.  А потім запитайте стосовно кожної із цих сфер: «чи є завдання, де мені варто почати більше делегувати вам і менше втручатись у вашу роботу? Чи є справи, у яких мені потрібно надавати вам більше допомоги і бути більш залученим?»

У результаті таких зустрічей більшість лідерів отримує чіткіше розуміння того, що є певні сфери, де потрібно делегувати частіше, але є й ті, де підлеглі хотіли б сильнішого «включення» керівника. А значить, потрібно не абстрактно «делегувати більше», а підлаштувати свою стратегію делегування під конкретні потреби  команди.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Робота рулить! Інсайти від компанії Google

HR та стратегія

Зворотний зв‘язок: є альтернатива

 

Також Голдсміт радить керівникам попросити у підлеглих зворотного зв‘язку та ідей не лише щодо того, як ви управляєте ними, але й як ви управляєте собою. Для цього можна поставити їм такі запитання: «чи бачили ви коли-небудь, як я роблю те, чого, на вашу думку, не мав би робити? Чи міг би я віддати частину своєї роботи комусь із колективу, не зменшуючи ефективності команди?»

Багато керівників витрачають чимало часу на завдання, які управлінці їхнього рівня не  мають потреби виконувати. Але вони не завжди це помічають. Делегувавши ці справи підлеглим, можна не лише вивільнити чимало часу (і витратити його на стратегічно важливіші речі), але й допомогти людям розвиватись.

 

За матеріалами Disastrous at Delegating? 4 Tips to Become a Pro!

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах