Кроки до розв‘язку

Знайти оптимальний спосіб вирішити проблему, особливо коли до неї мають стосунок різні працівники, буває непросто. Які вправи та інструменти можуть цьому допомогти? Білл Велтер, директор консалтингової компанії Adaptive Strategies, та Джин Ігмон, президент компанії Third Angle, пропонують декілька порад.

 

 

 

 

Чимало комунікативних проблем в організаціях пов‘язані з тим, що ми не звертаємо уваги на припущення – свої чи інших людей. Скажімо, ви чи ваші колеги мають прийняти рішення, але єдиної думки немає. Запитайте себе: які припущення лежать в основі тих варіантів рішень, що пропонують люди? Чи однакові припущення мають усі учасники процесу прийняття рішення? Як можна перевірити – які з припущень правдиві, а які ні? І ще одне питання, найскладніше: чи мають усі учасники схожу ментальну модель проблеми, яку ви обговорюєте?

Інколи ми з тих чи інших, часом неусвідомлених, причин схиляємось до певного рішення – і починаємо шукати факти, які підтвердять його правильність. Щоб бути впевненим, що ваше рішення було раціональним, варто влаштувати невелику перевірку.

Запитайте себе: з яких причин можна вважати це рішення вірним? Складіть список і подивіться на кожну окремо, запитуючи: чи справді вона говорить на користь рішення? Можливо, ви виявите невідповідності, і це буде приводом, щоб продовжити розмірковувати над альтернативами.

 

 

 
Запитайте себе: які припущення лежать в основі тих варіантів рішень, що пропонують люди?

 

 

Багато видатних бізнес-ідей було записано на паперових серветках: у літаках, в ресторанах тощо. Часом це єдине, що знаходиться під рукою, і те, що підходить, аби візуально зобразити свої думки та зв‘язки між ними. Це може видатись дивним, але на серветці можна зобразити модель майже будь-чого.

Існує простий спосіб перевірити свою ідею – викласти її на серветці. Якщо у вас вийде, це може означати: ви мислите досить чітко і конкретно. Розширена версія цієї вправи виглядає наступним чином:

1. Сформулюйте проблему чи завдання, яке вам потрібно осмислити чи розв‘язати.

2. Складіть список чинників, які, на вашу думку, пов‘язані з цим завданням.

3. Розбийте їх на декілька категорій.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Метт Абрахамс про техніки комунікації

Рішення під різними кутами

20 головних запитань для управлінця

 

4. Назвіть якось ці категорії – вони будуть складовими вашої моделі.

5. Візьміть паперову серветку та зобразіть на ній категорії та зв‘язки між ними – так, щоб стало зрозуміло, як вони співвідносяться і що виникає в результаті їхньої взаємодії. Іншими словами – намалюйте модель вашої проблеми.

6. Подивіться на модель, поясніть її вголос самому собі або комусь іншому.

Скоріше за все, після цього ви набагато краще розумітимете проблему чи завдання, і що потрібно робити, аби його вирішити.

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах