Страх і напруга

Яка роль напруги у навчанні? Чим напруга відрізняється від страху? І чим вона може бути нам корисна? Про це розмірковує у своєму блозі автор бізнес-бестселлерів, експерт з маркетингу Сет Годін.

 

 

 

 

 

 

 

 

Страх – це вбивця мрій. Він вводить людину у стан анабіозу, паралізує та заважає рухатись уперед. Страх часто використовують для того, щоб стимулювати до бажаної поведінки. У тому числі – в процесі навчання. Нерідко викладач не хоче витрачати зусилля й обирає дешевий спосіб досягнення результату: каже «роби так, бо інакше будуть неприємні наслідки».

Навчання – складна справа. Якби вона була простою, ми всі вже знали б усе, що нам потрібно знати. Якби ми могли навчитись усьому самостійно, нам не потрібно було б витрачати гроші й час на те, щоб робити це спільно з кимось.

Коли ми намагаємось навчитись чомусь самостійно, то часто застрягаємо. І причина у цьому випадку – не страх, а напруга.

 

 

 
Напруга часто визначає результат навчання, підштовхує нас до стрибка через прірву

 

 

Кожного разу, коли ми збираємось переступити якийсь новий «поріг», ми стикаємось із напругою. Це напруга між «це може спрацювати» і «це не спрацює». Це напруга, що народжується із запитання: «Якщо я навчусь цьому, ким я стану – і чи сподобається мені ця людина?».

Дорослі люди часто добровільно й навіть радісно йдуть назустріч відчуттю напруги. Наприклад, коли збираються на спортивне змагання або подивитись трилер. Але коли справа доходить до навчання, до можливості опанувати щось нове або стати кимось іншим, ми можемо почати задкувати – бо у минулому часто стикались зі страхом і плутаємо ці два поняття.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Помилки людського судження

Сміливість для зростання

Освіта як універсальна відповідь

 

Найкращі викладачі не використовують страх у своїй роботі, але й не бояться створювати напругу. І студентам будь-якого віку не варто уникати цього відчуття. Адже саме воно часто визначає результат навчання, підштовхує до стрибка через прірву. 

Той, хто відступає, злякавшись відчуття напруги, не змінюється. Але той, хто зробив стрибок, часто переживає дивовижну трансформацію. Напруга окупається сповна.

Найкращий спосіб навчитись чомусь – це відчути напругу і не відступити. Стикнутись із невідомим – і дозволити йому змінити вас.

 

За матеріалами Tension vs. fear

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах